American wedding - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Myrthe Konings - WaarBenJij.nu American wedding - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Myrthe Konings - WaarBenJij.nu

American wedding

Door: myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

18 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eindelijk was het dan zover! Afgelopen zaterdag was de bruiloft van mijn gastzus, Samantha, &Joe!
Mijn gastgezin heeft veel familie in New York, Chicago & Oklahoma, dus die kwamen vanaf woensdag allemaal richting hier met auto, maar de meesten met het vliegtuig! Ze hebben overnacht bij gastoma, zus van mn gastmoeder en bij ons. Donderdag was de rehursel van de bruiloft, eerst in de kerk. Er zitten hier heel veel mensen in de bruiloft (die moeten dus iets doen) en dat moest allemaal uitgelegt en geoefent worden. Alles werd 2 keer gedaan en toen gingen we naar het huis van Joe's ouders, het is hier traditie dat de ouders van de bruidegom rehurseldinner organiseren. Daar hebben we dus gegeten, was enorm lekker! Daarna moest ik de polka leren! O MY GOD XD haha, gastoma trok me gelijk van mn stoel, maar hij was best makkelijk&leuk! heb echt hard gelachen, haha. De ouders van Joe hebben ook ongeveer 10 honden dus die liepen ook nog overal rond (zonde van mn witte broek.. hij is al gewassen ondertussen :D) Was echt heel leuk&gezellig :D
De familie ziet elkaar niet zoveel dus vrijdag hebben we ook de hele dag bij hun geweest (geshopt en bij gsatoma geweest), mijn gastpapa &opa doen ook mee aan autoraces, dus daar gingen bijna alle mannen vrijdagavond heen. Vrijdagochtend waren ze ookal weesten golven, en donderdagavond naar het casino. Hier mogen casino's op de een of andere manier niet op het land, ze zijn dus op boten! Zaterdag was het dan eindelijk zover!
's Ochtends vroeg was Samantha al hier voor haar haren & die van Candy, om12uur moesten alle mensen die in de bruiloft zaten naar de kerk om foto's te maken. Ik ben toen dus lekker hier gebleven bij de familie die hier sliep,haha, waren heel gezellig :D veel mee gelachen :P
Om 3uur was de bruiloft in de kerk. Eerst kwamen de moeders samen naar voren gelopen om 2 kaarsen aan te steken, daarna gingen ze naar hun plaats. Toen kwamen alle 7 (!) bruidsmeisjes & 7bruidegomsmannen omstebeurt naar voren en gingen op het podium (zoiets)staan. Daarna werden ook nog de grootouders naar binnen gebracht door de ushers (die brengen voor dat alles begint ook iedereen naar hun plaats..) Toen kwam eindelijk Samantha, samen met haar vader, Scott, binnen! Ze had zo'n mooie jurk aan! WAUW! :D
Daarna volgde de ceremonie, we moesten ook allemaal een hand naar hen uitsteken om hen te zegenen (de pastoor nam rustig zijn tijd, waardoor iedereen last kreeg van zn arm &opgelucht zuchtte toen hij klaar was, hahah) Uiteindelijk waren ze dus getrouwt. Dan blijft iedereen zitten en gaan ze 1 voor 1 alle rijen af en geeft iedereen ze een knuffel of hand en daarna mag je de kerk uit. Buiten was het wachten tot ze naar buiten kwamen waarna ze in een koets met paarden naar de receptie werden gebracht en wij daar ook snel heengingen (ik &die familie die bij ons sliep moesten de punch nog maken en de plasticjes overal vanaf halen). Eenmaal daar moesten alle flessen naar boven. Ik had er in elke hand 4, wat goed ging. Alleen toen bleek dat we naar de derde verdieping moesten XD Toen we met de trap boven waren zagen we pas dat er ook een lift was, heel fijn :D Gisteren had ik wel een beeeetje spierpijn :P.
Toen Sam&Joe er eindelijk waren, moesten de ouders &bruidsmeisjes&bruidegeoms mannen ook allemaal weer voorgesteld worden en gingen ze omstebeurt naar binnen. Daarna werden nog de grootouders voorgestelt, die dan even opstonden. Daarna hebben we gegeten& taart op (LEKKER! :D) Daarna hielden de made of honor en best man nog een speech (schrijf je dat zo?) &was het tijd op te dansen :D Eerst had je nog de traditionele dansen (bruid met vader, bruidegom met moeder) en de dollardans, toen werd het bruidsboeket weggegooit (shit, net niet gevangen..) en moest Joe met zijn mond de kousenband van Sam's been halen en wegschieten. Toen kwamen er heel veel van die meedansdansjes (van die liedjes die een dansje hebben) die ik niet kende, maar maar gewoon heb geprobeert mee te doen, hihi. De muziek was verder heel goed :D Ik&Marie (uit Noorwegen, was er ook!)hadden onze schoenen maar uitgedaan tijdens het dansen, onze voeten waren pikzwart aan het einde van de avond, hahXD
Het was echt supergeweldig!! Ik heb zo gelachen &al dat junkfood enzo eraf gedanst :D
Zondag kwamen er nog een paar mensen hierheen om de cadeautjes uit te pakken & daarna vertrokken ze naar Colorado. Vandaag is al de familie aan het vertrekken & vanmiddag gaan we naar school om vakken te kiezen en die dingen :)
Er is hier trouwens ook voor 2 dagen een Frans meisje, dat hier overnacht omdat haar gastgezin er nog niet is. Haar engels is niet zo goed en ze zegt dat dat haar frustreert, verder is ze heel stil. Ze probeert wel zo goed mogelijk te antwoorden als ik iets vraag hoor, ze is wel aardig :D Ik heb 1 nacht op de bank geslapen (aaauuww, mn nek) &vannacht in Seth's bed omdat hij aant logeren was.
Ga nu weer verder :D

• 18 Augustus 2008 - 14:38

Lynn:

super vet myrthe :D
    echt leuk dat je dat hebt meegemaakt, klink geweldig :D

tot snel (L)(L)

• 18 Augustus 2008 - 14:42

Noëlle:

wojoooh wat een verhaal!:O Maar klinkt allemaal echt super leuk/gezellig/grappig etc. Je hebt echt geluk dat je die bruiloft nu hebt mogen meemaken enzo. Allemaal weer nieuwe mensen ontmoeten echt super leuk =D!
    xx groetjes! (ook van papa mama en claudia)

• 18 Augustus 2008 - 21:27

Papa:

leuk om weer zo'n enthousiast verhaal te lezen. Ik had je graag zien dansen; jij kunt echt alles...ik begreep dat je zelfs een rok aan had (dit is inside information, Ik hoop dat je eerste schooldag ook zo leuk is!

• 19 Augustus 2008 - 09:57

Mama:

een groot feest daar zie ik wel!!!
    Aan lekker eten geen gebrek, begrijp ik???
    veel plezier daar maar dat is volgens mij geen probleem

liefs mama

• 21 Augustus 2008 - 20:35

Siska:

Keep on writing lieve Myrthe!
    xxx

• 23 Augustus 2008 - 14:52

Floor:

Wat super dat je zo'n bruiloft heb meegemaakt!

En wat schrijf je leuk :D

xx Floor

• 25 Augustus 2008 - 17:21

Niels:

Hoooooowdy mirtle ( volgens mij is dat de engelse vertaling van je naam ;p) hier de goeie ouwe buur. Ik moet eerlijk zeggen dat letterlijk en figuurlijk HIER de sunshine ontbreekt, dus het zal wel aan jou liggen.
    Echt gek dat jij daar nu bent. Maar vooral super dat jet zo naar je zin hebt.t'lijkt me een geweldige ervaring.

hev a gerreet taijme!

• 26 Augustus 2008 - 17:44

Arjen Van Esch:

Ha Myrthe,
    De vakantie is hier voorbij. Deze pagina heb ik vandaag doorgekregen en natuurlijk meteen maar even lezen. Klinkt niet verkeerd allemaal. Het eten, het huis, meteen al een bruiloft. En paardrijden, wordt dat je nieuwe sport, of ben je helemaal niet aan het sporten daar?
    Ben wel benieuwd hoe anders de scholen daar zijn. Ach, wat maakt school ook uit, geniet maar goed van alles wat daar is.
    Het ga je goed daar!

• 31 Augustus 2008 - 09:33

Peet & Family:

Hoi Sunshine, het klink allemaal heel erg geweldig. Wij leven natuurlijk in het natte holland erg met je mee. Ik vind het super dat je het zo naar je zin hebt. Het zullen wel veel indrukken zijn en nieuwe situaties. Hier gaat het zijn gangetje. Kaz en Naomi zijn allebei naar een nieuwe school. Kaz voelt zich al helemaal de bink. Zal er wel afgaan als hij een bulk huiswerk krijgt. Ik heb nu niet je email adres bij de hand. Mail je binnekort even.

• 31 Augustus 2008 - 10:32

Rik:

Heee myrthe,
    zo the lezen heb je t harstikke naar je zin!
    leuk dat je nog steeds zo enthousiast bent.
    Blijf genieten, rik